Main image for news item

Pressmeddelande: Stororder till Spaljisten AB

Spaljisten har ingått ett nytt ramavtal med en av de mest betydande aktörerna på den internationella möbelmarknaden och avtalet är det största i Spaljistens 45-åriga historia.

Ramavtalet omfatta leveranser av folierade fronter för olika förvarningssystem, främst för garderober, kök, badrum, och mediaförvaring. Avtalet löper över flera år med start hösten 2021.

Avtalet möjliggör och förutsätter omfattande investeringar på Spaljisten under de närmaste åren. Som ett första steg kommer lokalytorna i Åseda att byggas ut från befintliga 35 000 m² till 41 400 m² och under de närmaste 12–15 månaderna kommer nya linjer för foliering, kantbearbetning, internlogistik och packning att installeras.

Totalt beräknas investeringarna under de kommande åren överstiga 300 MSEK och de är nödvändiga för att vi skall kunna öka vår kapacitet och kapabilitet både i enlighet med avtalet och vår affärsplan.

"Vi är mycket glada och stolta över det förtroende vår kund nu visat Spaljisten genom detta ramavtal. Avtalet lägger grunden för en fortsatt god utveckling för vårt samarbete och ger oss möjlighet att växa ytterligare genom att utveckla nya produkter och marknader. Våra medarbetares kompetens i kombination med de nya investeringarna ger oss de nödvändiga förutsättningarna för att kunna fortsätta vara en tillverkare i världsklass inom vårt segment" säger Florim Mustafa, VD på Spaljisten

Svt nyheter

P4 Kronoberg